Direct antwoord op uw vraag

Indien je het antwoord op jouw vraag niet direct kunt vinden op onze uitgebreide klantenservice pagina, of indien je een klacht hebt of een andere vraag wilt stellen, staan wij altijd klaar om je te helpen. Onze klantenservice is beschikbaar via verschillende kanalen, waaronder telefonisch contact, e-mail en live chat met ons in contact kunt komen. Aarzel niet om gebruik te maken van onze klantenservice, want jouw tevredenheid staat bij ons voorop. Wij zijn er om al jouw vragen te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. Bedankt voor je vertrouwen in onze diensten, en we kijken ernaar uit om je van dienst te zijn!

Bestellen & betalen

Voeg een fiets toe aan je digitale winkelmandje door te klikken op de groene bestelknop. Vervolgens vul je de e-mail, naam en adres in, en kies je de gewenste betaalmethode. Klik uiteindelijk op 'bestelling nakijken’ om de bestelling te plaatsen. Controller alle gegevens en klik daarna op 'Nu Betalen’.


U heeft online de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Deze ziet u hieronder:

Ideal / Klarna / IN3 / Creditcard / Bancontact 

In het bestelproces kies je voor één van deze opties, als je verder gaat kom je automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heb je voor Klarna of IN3 gekozen, dan ben je daarna zelf verantwoordelijk voor de betalingen aan Klarna of IN3.


Ja, dat is bij ons mogelijk. Met achteraf betalen kun je direct een bestelling plaatsen, en hoef je pas te betalen zodra je de bestelling hebt ontvangen en gecontroleerd. Op deze manier weet je zeker waar je voor betaalt. Je kunt betalen wanneer het jou het beste uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen.


Met de betaalmethode IN3 betaal je gemakkelijk en gratis in 3 termijnen zonder rente voor je bestelling. Zonder rente en BKR registratie! Om te kunnen betalen via in3 bedraagt je bestelling minimaal €100,- en maximaal €3000,- exclusief btw. Bij het bestellen betaal je alvast het eerste deel. Het 2e deel betaal je over 30 dagen en het 3e deel over 60 dagen.


Helaas kun je jouw bestelling niet meer wijzigen of annuleren. De geplaatste bestellingen worden vrijwel direct verwerkt. Ons orderproces is volledig geautomatiseerd en wordt verwerkt in een gerobotiseerd magazijn. Je kunt de bestelling altijd retourneren binnen 30 dagen. lees hier de voorwaarden voor retourneren.


Heel vervelend natuurlijk als je een mooie fiets op het oog hebt en de bestelling door het betreffende betaalmiddel geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Je kan hierover het beste contact opnemen met het betreffende betaalmiddel om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt je alsnog geweigerd, dan kan je via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden.

Bezorgen & Retourneren

Als je een Rivena bestelt, bezorgen we hem direct bij je thuis zodat je er meteen op kunt fietsen.De fiets wordt in doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. de trappers, en het stuur nog gemonteerd moeten worden.


Al onze e-bikes zijn direct uit voorraad leverbaar. In de meeste gevallen wordt uw fiets indien op werkdagen voor 17:00 uur besteld is de volgende dag nog bij u thuis geleverd. Plaatst u de bestelling na 17:00 uur, dan is de levertijd 2 werkdagen.


Ja zeker, Bestelde fietsen worden gratis geleverd. Je ontvangt je fiets gewoon bij je thuis via een bezorger. Via e-mail ontvang je van track&trace code.

Accessoires worden separaat verstuurd. Ook hiervan ontvang je een track&trace code via de vervoerder.


Een e-bike koop je niet zomaar. En online bestellen is wellicht nog spannender. Daarom mag je bij Rivena je fiets 30 dagen gebruiken met retourgarantie, lees hier de voorwaarden. Blijkt elektrisch fietsen toch niets voor jou en wil je de fiets retourneren Mail dan onze servicedesk. Zij zorgen dat de fiets opgehaald zal worden.

Garantie & Onderhoud

Op onze elektrische fietsen geven wij 5 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en voorvork. Op de andere onderdelen geven wij maximaal 2 jaar garantie. Lees meer voor de garantie op alle andere fiets onderdelen.


U vindt de garantievoorwaarden via deze link.


Bij Rivena besteden we uiterste zorg aan de fabricage van elke nieuwe fiets, zodat deze volledig goed is. Desalniettemin is het normaal dat na verloop van tijd sommige onderdelen iets losser kunnen gaan zitten. Om ervoor te zorgen dat je vele zorgeloze jaren kunt genieten van je nieuwe Rivena (en eigenlijk elke andere fiets), raden we aan om deze na drie maanden of na het afleggen van 1000 kilometer professioneel te laten controleren.

Eerste controle gehad? Dan raden we aan om je fiets elke 5 à 7 maanden proactief te laten onderhouden, zodat je altijd heerlijk blijft fietsen.


Klein onderhoud aan jouw elektrische fiets raden wij zeker aan. Controleer regelmatig je bandenspanning met een fietspomp met barometer. Ook je verlichting kun je zelf controleren. Na fietsen over bestrooide fietspaden raden we je ook aan om de e-bike pekelvrij te maken.


Het is altijd vervelend als je fiets gestolen is. Zodra dit het geval is en je hebt je fiets verzekerd, meld dit dan bij de betreffende verzekeringsmaatschappij. Daarnaast is het van belang dat er een proces verbaal wordt opgemaakt. Dit kan eenvoudig online worden gedaan.

Door een val of ongeval is er schade ontstaan aan je fiets. Hopelijk ben je zelf helemaal in orde. In onze werkplaats kunnen we je op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal en schadeverzekering ben je ook hiervoor verzekerd.

Fiets via je werk

Het is vanaf nu mogelijk om een elektrische fiets met de bekende belastingvoordelen aan te schaffen onder de zogenaamde werkkostenregeling, afgekort WKR. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van het Nationale Fietsplan. Via het Nationale Fietsplan mag je één keer in de drie jaren via je werkgever een nieuwe e-bike met belastingvoordeel kopen. Lees meer over de voordelen voor het fietsplan.


Rivena is aangesloten bij belangrijke initiatieven zoals het Nationaal Fietsplan (NFP) en Fiscfree. Hiermee stimuleren wij het gebruik van de fiets als vervoermiddel naar het werk, in plaats van de auto. Wat nog beter is, is dat je bij Rivena een fantastische elektrische fiets kunt aanschaffen via jouw werkgever met belastingvoordelen.


Er zijn een aantal manieren om gebruik te maken van het fietsplan. Via een tussenorganisatie zoals FiscFree of het Nationaal Fietsplan (NFP) komt het meest voor.

Lees meer over de stappen voor het fietsplan.


Meer informatie over het Nationale Fietsplan lees je op de website van Nationale Fiets Projecten.


Meer informatie over de Werkkostenregeling lees je op de website van Werkkostenregeling.

Heb je vragen over Rivena of elektrische fietsen?

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag, 10:00 - 17:00 uur.